Itec logo

  • Home
  • Blogs
  • Afdeling uitgelicht - Customer Care Center

Afdeling uitgelicht - Customer Care Center

In een groot bedrijf heb je natuurlijk te maken met veel verschillende afdelingen. Wat doen die afdelingen nou precies? In deze rubriek worden verschillende afdelingen uitgelicht.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoi, wat is jouw functie bij Itec?
Onze functie binnen Itec B.V. is medewerker Customer Care Center.

Wat houdt de functie in?
Onze functie binnen deze afdeling is het beheren van de debiteuren administratie.

Wij zorgen ervoor dat onze klanten tijdig de facturen betalen. Als onze klanten de facturen niet tijdig voldoen aan Itec dan proberen wij in contact te komen met de klant zodat wij zo snel mogelijk de betaling van de openstaande facturen ontvangen. Mochten er vragen zijn over de facturatie staan wij de klant  vriendelijk te woord zowel telefonisch als per mail.

Omdat de afdeling ook wel Customer Care Center heet kunnen de klanten met allerlei vragen bij ons terecht, mocht een klant een klacht hebben dan staan wij deze behulpzaam te woord. Wij luisteren naar de klant en proberen de klant zo goed mogelijk te helpen, en zorgen ervoor dat de klant tevreden blijft. Mocht er een factuur niet correct zijn dan maken wij hiervoor de juiste credit nota aan.

Hoe ziet een dag op kantoor eruit?
Wij beginnen de dag met een bakje koffie. ‘s Morgens krijgen wij de lijsten aangeleverd van de bankverwerking. In de tussentijd pakken we de openstaande e-mails op. Zodra wij deze lijsten hebben verwerkt met onze saldilijsten, kunnen we de klanten gaan bellen of mailen om te vragen naar de openstaande facturen en wanneer ze deze gaan betalen.

Tussendoor krijgen wij ook inkomende telefoontjes van klanten met verschillende vragen. Ook komen er telefoontjes binnen van interne afdelingen, deze nemen wij dan ook in behandeling. Wij behandelen ook de creditnota’s, zodra de factuur van een klant niet klopt bespreken wij dit onder andere met de desbetreffende accountmanager en kijken we wat we voor de klant kunnen betekenen.

Wat zijn de leukste momenten tijdens je werk?
Op de werkvloer hangt een leuk sfeer, het is een jong team met veel gezelligheid.

Dit maakt het erg leuk om elke dag weer naar je werk te gaan. Daarbij is er elke vrijdag middag aan het einde van de dag een borrel in de bar. Hier komen alle collega’s samen om gezellig wat te drinken en de week af te sluiten.

Hoelang werk je al bij Itec?
Madelon is hier 10 maanden werkzaam en Chantal is hier 1 maand werkzaam.
Ze heeft net haar proeftijd doorstaan en blijft bij ons, gefeliciteerd!

Heb je nog tips voor mensen die op de Customer Care Center afdeling willen werken?
Het is fijn om sterk in je schoenen te staan. Het is een leuke afdeling maar soms zitten er ook wat pittige gesprekken bij met klanten die bijvoorbeeld een klacht hebben. Dit moet je niet mee naar huis nemen. Het is ook prettig om ervaring te hebben met telefonisch contact omdat je best veel aan het bellen bent met onze klanten.
------------------------------------------------------

Lijkt het je leuk om hier te werken?? Ga dan naar: https://vacatures.itec.nl/nl/vacatures-support-nederland/medewerker-debiteurenbeheer