Itec logo

SMART Invoice

SMART Invoice is een software oplossing voor het geautomatiseerd en nauwkeurig vastleggen van facturen in databases, document management systemen en externe (financiële) applicaties als AFAS en Exact. Deze oplossing is speciaal ontworpen voor CFO’s en boekhoudkundige professionals om hen te helpen de efficiëntie en productiviteit van hun dagelijks werk te verhogen.

SMART Invoice verwerkt automatisch facturen die afkomstig zijn van zowel papieren documenten als digitale bestanden. Hierdoor kunnen bedrijven aanzienlijk op operationele kosten besparen, de compliance en gegevenskwaliteit waarborgen en de productiviteit door een snellere verwerking verhogen. Van de digitalisering van documenten, extractie, controle en validering van belangrijke gegevens tot de vrijgave en uiteindelijke betaling van factuurgegevens via de boekhoudafdeling, Enterprise Resource Planning (ERP) en overige back-endsystemen en workflows: de tijd en het werk dat voor de factuurverwerking nodig is, kan aanzienlijk worden verminderd zodat boekhoudmedewerkers zich op hun kerntaken kunnen concentreren.

De belangrijkste voordelen van SMART Invoice:

  • Vervanging van de handmatige factuurafhandeling;
  • Eenvoudig te integreren in uw bestaande financiële omgeving, ERP-systeem en goedkeuringsworkflow;
  • Verwerking van papieren en digitale facturen met één oplossing;
  • Goedkeuring van facturen rechtstreeks door de boekhouder;
  • Snellere factuurverwerkingscyclus door automatische gegevensvergelijking;
  • Directe automatische verwerking correcte facturen;
  • Archivering van facturen;
  • Uitgebreide en flexibele architectuur.

Binnenkomende facturen worden als volgt verwerkt:

Stap 1: Invoer: Digitaal (bijvoorbeeld PDF) of papier (bijvoorbeeld fax of scan)
Stap 2: Herkenning en validatie: Classificeren document en extractie data
Stap 3: Verificatie: Matching data en goedkeuring
Stap 4: Export naar doelsysteem: Plat bestand (bijvoorbeeld CSV), gestructureerd bestand (bijvoorbeeld XML), of database (bijvoorbeeld Microsoft SQL)

SMART Invoice Mobile App
Met SMART Invoice Mobile App kunnen documenten altijd en overal worden vastgelegd en direct worden geïntegreerd in uw bedrijfsprocessen. Met de SMART Invoice Mobile App legt u opmerkelijk eenvoudig documenten vast door er een foto van te maken met uw mobile device (smartphone of tablet). De SMART Invoice Mobile App optimaliseert de foto automatisch en stuurt deze door naar een server. SMART Invoice haalt de relevante gegevens van het document en maakt deze beschikbaar voor onmiddellijk gebruik binnen uw organisatie.

Wilt u meer weten over SMART Invoice?

Neem contact met ons op