Personeelstekort kinderopvang vraagt om printoplossingen die ontzorgen
Meer dan de helft van de kinderopvangorganisaties heeft inmiddels een tekort aan personeel. Dit is een toename van ongeveer 50 procent sinds februari. De werkgevers verwachten niet dat hier op korte termijn verbetering in komt. Aldus “Kinderopvang Totaal” in een artikel eerder dit jaar. Ontzorgen is de oplossing.
{{cta(‘7c408031-bcf0-4404-b438-2bb172442885′,’justifycenter’)}}
Door te luisteren en mee te denken kan Itec 20% van de sector ontzorgen op printgebied
De toenemende tekorten treffen zowel de dagopvang, BSO als peuteropvang. In de dagopvang kampt 55 procent van de organisaties met een tekort aan pedagogische medewerkers. In februari was dit nog 35 procent. Mede door het groeiend aantal tweeverdieners zijn de vooruitzichten voor de komende maanden niet heel positief.
Dat vraagt om een oplossing en niet alleen op personeelsvlak maar ook op de gevolgen van deze tekorten. Als leverancier van diensten en services wordt daarin een actieve meedenkende houding verwacht. Waar lopen deze organisaties tegenaan en met welke services kunnen wij ontzorgen is een vraag die Itec in contact bracht met een van de grootste kinderopvang organisaties van Nederland.
Wij willen aandacht voor onze kinderen niet voor randzaken
Door met elkaar in gesprek te gaan en goed naar de behoeften te luisteren hebben we kunnen voorzien in het aanbieden van printservices op alle vlak. Van onderhoud van de multifunctionals tot geautomatiseerd uitlezen van de tellerstanden. Intelligente software geeft 24/7 inzicht en signaleert. Heeft een van de printers een storing, dan komt er binnen 4 uur een engineer langs om het op te lossen.
Een dag in de kinderopvang is hectisch en dan moeten de nevendiensten geen kopzorg zijn. We herkennen het allemaal; niets is zo vervelend als wanneer je een print wil maken en de toner is leeg. Een leuke kleurplaat kan troost bieden bij eengeschaafde knie; dan moet de printer het gewoon doen, juist op dát moment.
Print oplossing bieden door flexibel mee te denken, niet gebonden door merken of lange vaste contracten
De stichtingen en samenwerkingen binnen kinderopvang bieden vaak meerdere locaties en dat vraagt om een krachtige applicatie voor het inscannen, creëren, opslaan, bewerken, archiveren, delen en printen van documenten. Ook dat is meegenomen in het aanloop proces van de totale ontzorging. Vele kleinere locaties konden gebruik maken van (prijs)afspraken die geboden kon worden vanuit een groter geheel om het Document Managementproces vorm en inhoud te geven. Het resultaat is een groot project, aangestuurd vanuit 1 vestiging met 1 contactpersoon die met het gehele serviceteam de fysieke transitie van de machines volledig verzorgd en gecoördineerd heeft om het zo smooth mogelijk te laten verlopen.
Mogen we u helpen? Laat dan uw gegevens achter, zodat een van onze adviseurs contact met u kan opnemen om uw wensen en behoeften te bespreken.
Bron: https://www.kinderopvangtotaal.nl/personeelstekort-in-de-kinderopvang-neemt-verder-toe/
{{cta(‘d61b4e8a-20e4-4aeb-8078-f7ef5b83e3dc’,’justifycenter’)}}